Friday, October 14, 2011

PERJALANAN HIDUPKU YANG BARU BERMULA


Assalamualaikum semua readers..

sorry sbb dah lame xupdate blog nie... ish3.. terok betol la
sape tuan die kan.. 
urm sekarang nie aku dah melangkah ke alam
degree..
fuhhhh sangatlah mencabar.. baru sebulan kat sini dah rase cm 1sem
assignment xputus2. lepas hbs 1 report dtg lg report subjek laen lak..
nk mengeluh xboleh,aku dah pilih nk course nie
so aku kne la terime kn?
what ever it is, skg nie aku nk upload sket gmbr2 aku mase aku berade di seri iskandar
nie.... 
ENJOY EA......:)



MASE NIE TENGAH EXCITED KAT UITM HAHA

my roomate :)

kat jaring pon jadi

ronde-ronde uitm

before balik kg,semua excited


suke-suke-suke


NI PULAK MASE PEGI PROGRAM SURVIVAL UITM

time jungle trekking..fuhh penat betol 
ni lah name program aku hehe

gambar aku xde time ni aku kat belakang lorr

curam kemain lagi

selamat tinggal pangkor

atas feri pon sempat lg eaa

muke penat2 jer

nilah baju pengantin group aku.. cantik n kreatif x? hehe

suke sangat time nie

marina island resort

cantik3.. hehe

ni lah hutan nyer (raudhah camp)

dengan lecturer pon bole

classmate aku sem 4 nie

BACC 4D



YANG NI X BERKENAAN... NI SAJE SUKE2.. HEHEHE

before kelas mandarin

sewa kerete huhu

ni lah kerete nyerr heheeh

oja ngn aku lah nie heheh

OKAY, 2 JE UNTUK blog bulan nie..... dah x bizi baru boleh update lagi.... :)
salam 
:)

Tuesday, August 16, 2011

kesedihan hari ini ....



I am not a stupid woman
 that you can hide something beyond my knowledge.
I believe you, but you destroy all. I was disappointed.
but this is all over!!!


Friday, August 12, 2011

Selamat Tinggal Kawanku



TO MY BELOVED FRIEND :-(

Selamat tinggal kawanku
Tak mudah aku pergi
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini



Ok dah memang
Bukan mudah untuk ku menerima hakikat
Dalam hidup ini sentiasa ku tersekat
Apa yang ku harapkan
Kasih sayang yang suci murni
Tetapi semuanya hilang setelah kau pergi
Dulu hari-hari ku berwarna warni
Kini kian mendung
Ia tinggal satu memori
Jangan jangan lepaskan genggamanku ini
Hidupku hanya bermakna jika kau di sini

Mana janji mana erti
Kenapa gembiraku kini menjadi sepi
Musnah segala apa yang ku impikan
Tetapi ku tetap tabah
Kerana Tuhan yang menentukan

Kau tetap pergi apakan daya
Walaupun ku telah mencuba sedaya upaya
Ku harapkan ini sesuatu yang kekal
Namun ku terpaksa melepaskanmu baby

Selamat tinggal


Selamat tinggal kawanku
Tak mudah aku pergi
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini



Tiada ertinya kau tinggalkan aku
Sedangkan teramat ku mengasihi dirimu
Cuba ingat semua yang kita pernah lalui
Sayang bukalah fikiranmu kembali
Ku tak mahu hidup tanpamu di sisi
Hanya kau seorang yang pernah aku kasihi

Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini
Jika aku yang engkau cintai


Kenapa semua ini
Kenapa semua ini
Mengapa semua ini
Jika aku yang kau cinta
Mengapa semua ini

Kenapa semua jadi begini
Kenapa mengapa
Jangan pergi jangan pergi
Jangan tinggalkan aku begini



Selamat tinggal kawanku (usah pergi)
Tak mudah aku pergi (jangan biarkan ku menderita)
Bila wajahmu
Sentiasa di hati ini (aku sentiasa di dalam dada kamu sayang)

Walau ku pergi sayangku ( usah pergi)
Dalam jiwaku ini
Kaulah cintaku yang kekal


Selamat tinggal

Thursday, August 4, 2011

wee~~



happy sangat
 jeng jeng jeng....
senyum sokmo kawe sbb ade demo....
hehehe
tengs..............

Tuesday, August 2, 2011

[̲̅b̲̅][̲̅l̲̅][̲̅o̲̅][̲̅w̲̅] [̲̅m̲̅][̲̅e̲̅] [̲̅a̲̅] [̲̅k̲̅][̲̅i̲̅][̲̅s̲̅][̲̅s̲̅]


۪b۫Û°۪l۫Û°۪o۫Û°۪w۫Û° ۪m۫Û°۪e۫Û° ۪a۫Û° ۪k۫Û°۪i۫Û°۪s۫Û°۪s۫Û°



[̲̲̅̅I̲̲̅̅t̲̲̅̅'̲̲̅̅s̲̲̅̅ ̲̲̅̅L̲̲̅̅i̲̲̅̅k̲̲̅̅e̲̲̅̅ ̲̲̅̅T̲̲̅̅h̲̲̅̅i̲̲̅̅s̲̲̅̅ ̲̲̅̅] (This) [̲̲̅̅I̲̲̅̅t̲̲̅̅'̲̲̅̅s̲̲̅̅ ̲̲̅̅L̲̲̅̅i̲̲̅̅k̲̲̅̅e̲̲̅̅ ̲̲̅̅T̲̲̅̅h̲̲̅̅a̲̲̅̅t̲̲̅̅ ̲̲̅̅] (That)
I Got Dough (Dough) I Got Stacks (Stacks)
I Can't Buy Anything That I Need (Need)
But I Gotta Have U 4 Free
I Ain't Never Paid 4 It In My Life (My Life)
So Why The Hell Would I Pay 4 A Wife (Wife)
I Need Luv (Luv) Yes I Do (Do)
But This Is What I Need From U

Ooh A Brother Need Luv And Affection
A Brother Need TLC
And I Talkin Bout Chilli (Chilli)
But I'll Take Chilli If She Want It
Ooh A Brother Need Cookin And Cleanin
And When She Say She Luv Me She Mean It
Her Insides Pretty (Pretty)
Hey Hey Hey

And If That's U (U)
Blow Me A Kiss (Kiss) to Let Me Know (Know)
If U Feelin Me U Can Do Better (Hey)
Than That Scrub That U With (Than Scrub That U With)
Baby All That U Gotta Do (Gotta Do) Is Blow Me A Kiss
Hey Hey
Da-Da-Da Da-Da Da-Da Da-Da Da-Da-Da Da-Da Da-Da Da-Da
Da-Da-Da Da-Da Da-Da Da-Da Da-Da
Blow Me A Kiss
Da-Da-Da Da-Da Da-Da-Da Da-Da
Da-Da-Da Da-Da Da-Da
Blow Me A Kiss

I'm Bout This (This)
I'm Bout That (That)
I Had Hoes (Hoes)
(I Spent Stacks) Stacks
I've Had Everything In My Life (My Life)
But I'm a Have U Tonight
Yeah I'm a Have U... U...
I Need Luv (Luv) Yes Indeed (Deed)
But This Is What U Get From Me (From Me)

Ooh I'm a Give U Luv And Direction
U Can Be My? I Ain't Talkin Bout Thriller (Thriller)
But I Could Be Your Thriller If U Want It
Ooh I Don't Need No Cookin And Cleanin
We Can Get A Maid If We Need It
Cause I'm On My Brizz-ed (Brizz-ed)
Hey Hey Hey

And If That's U (U)
Blow Me A Kiss (Kiss) 2 Let Me Know (Know)
That U Diggin Me (Diggin Me) U Can Do Better (Hey)
Than That Scrub That U're With (Than Scrub That U're With)
Baby All That U Gotta Do (Gotta Do) Is Blow Me A Kiss
Hey Hey
Da-Da-Da Da-Da Da-Da Da-Da Da-Da-Da Da-Da Da-Da Da-Da
Da-Da-Da Da-Da Da-Da Da-Da Da-Da
Blow Me A Kiss
Da-Da-Da Da-Da Da-Da-Da Da-Da
Da-Da-Da Da-Da Da-Da
Blow Me A Kiss

Tuesday, July 26, 2011

"SURAT HAWA UNTUK ADAM"


Assalamualaikum semua..

lame x update blog.... hehe
haaa..nk cite kat sini hari 2 aku ade bace  sebuah article yg bertitle 
"SURAT HAWA UNTUK ADAM"
mcm menarik je tajuk 2... jadi aku pon bc3....bile bc 2 Ya Allah tersentuh.. terase giler dlm ht ni
xtahu la knp mcm terase kerdilnya seorg hawa ni sbnrnyer....jadi kat sini aku paste balik 
untuk tatapan kamu semua...
mari kite kongsi bersama2 okay __̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡Ï€̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__



Ohh Adam…
Adam….. Maafkan aku jika coretan ini mengguris hatimu. Sesungguhnya aku adalah Hawa, temanmu yang kau pinta semasa kesunyian di syurga dahulu.

Aku asalnya dari tulang rusukmu yang bengkok. Jadi tidak hairanlah jika perjalanan hidupku sentiasa inginkan bimbingan darimu, sentiasa mahu terpesong 
dari landasan, kerana aku buruan syaitan.
Adam… Maha suci Allah yang mentakdirkan kaumku lebih ramai bilangannya dari kaummu dia akhir zaman, itulah sebenarnya ketelitian Allah dalam urusanNya
 Jika bilangan kaummu mengatasai kaumku nescaya merahlah dunia kerana darah manusia, kacau-bilaulah suasana, Adam sama Adam bermusuhan kerana Hawa.

Buktinya cukup nyata dari peristiwa Habil dan Qabil sehinggalah pada zaman cucu-cicitnya. Pun jika begitu maka tidak selaraslah undang-undang Allah yang mengharuskan Adam beristeri lebih dari satu tapi tidak lebih dari empat pada satu waktu.

Adam… Bukan kerana ramainya isterimu yang membimbangkan aku. Bukan kerana sedikitnya bilanganmu yang merunsingkan aku. Tapi… aku risau, gundah dan gulana menyaksikan tingkahmu. Aku sejak dulu lagi sudah tahu bahawa aku mesti tunduk ketika menjadi isterimu.
Namun… terasa berat pula untukku meyatakan isi perkara.

Adam… Aku tahu bahawa dalam Al-Quran ada ayat yang menyatakan
 kaum lelaki adalah berkuasa terhadap kaum wanita. Kau diberi amanah untuk mendidik aku, kau diberi tanggungjawab untuk menjaga aku, memerhati dan mengawasi
 aku agar sentiasa didalam redha Tuhanku dan Tuhanmu.

Tapi Adam… nyata dan rata-rata apa yang sudah terjadi pada kaumku kini, aku dan kaumku telah ramai menderhakaimu. Ramai yang telah menyimpang dari jalan yang ditetapkan. Asalnya Allah mengkehendaki aku tinggal tetap dirumah.
 Di jalan-jalan, di pasar-pasar, di bandar-bandar bukan tempatku. Jika terpaksa aku keluar dari rumah seluruh tubuhku mesti ditutup dari hujung kaki sampai hujung rambut.

Tapi.. realitinya kini, Hawa telah lebih dari sepatutnya.
Adam… Mengapa kau biarkan aku begini? 
Aku jadi ibu, aku jadi guru, itu sudah tentu katamu. Aku ibu dan guru kepada anak-anakmu. Tapi sekarang diwaktu yang sama, 
aku ke muka menguruskan hal negara, aku ke hutan memikul senjata. Padahal, kau duduk saja. Ada diantara kau yang menganggur tiada kerja.
 Kau perhatikan saja aku panjat tangga di pejabat bomba, kainku tinggi menyingsing peha mengamankan negara. Apakah kau sekarang tidak lagi seperti dulu?
 Apakah sudah hilang kasih sucimu terhadapku?

Adam… Marahkah kau jika kukatakan andainya Hawa terpesong, maka Adam yang patut tanggung! Kenapa? Mengapa begitu ADAM? Ya! Ramai orang berkata jika anak jahat emak-bapak tak pandai didik, jika murid bodoh, guru yang tidak pandai mengajar!
 Adam kau selalu berkata, Hawa memang degil, tak mahu dengar kata, 
tak mudah makan nasihat, kepala batu,
 pada hematku yang dhaif ini Adam, seharusnya kau tanya dirimu, apakah didikanmu terhadapku sama seperti didikan Nabi Muhammad SAW terhadap isteri-isterinya?
 Adakah Adam melayani Hawa sama seperti psikologi Muhammad terhadap mereka? Adakah akhlak Adam-Adam boleh dijadikan contoh terhadap kaum Hawa?

 

 
Adam… Kau sebenarnya imam dan aku adalah makmummu, aku adalah pengikut-pengikutmu kerana kau adalah ketua. 
Jika kau benar, maka benarlah aku. Jika kau lalai, lalailah aku.
 Kau punya kelebihan akal manakala aku kelebihan nafsu.
Akalmu sembilan, nafsumu satu. Aku…akalku satu nafsuku beribu! Dari itu Adam….pimpinlah tanganku, kerana aku sering lupa, lalai dan alpa, sering aku tergelincir ditolak sorong oleh nafsu dan kuncu-kuncunya.

Bimbinglah daku untuk menyelami kalimah Allah, perdengarkanlah aku kalimah syahdu dari Tuhanmu agar menerangi hidupku. Tiuplah roh jihad ke dalam dadaku agar
 aku menjadi mujahidah kekasih Allah.

Adam… Andainya kau masih lalai dan alpa dengan karenahmu sendiri, masih segan mengikut langkah para sahabat, masih gentar mencegah mungkar, maka kita tunggu dan lihatlah, 
dunia ini akan hancur bila kaumku yang akan memerintah.
 Malulah engkau Adam, malulah engkau pada dirimu sendiri
 dan pada Tuhanmu yang engkau agungkan itu…

Ikhlas dari
Hawa


best kan.... bile aku bace,baru aku tahu betape bsrnyer
tanggungjwb seorg ADAM....
okaylah sampai sini...hehe
renung-renungkan & selamat beramal! heee~


Monday, July 11, 2011

everything was change.....



aSsaLamuALaikUm...

Alhamdulillah aku dpt masuk UITM jugak akhirnyerr...
walaupon mase diploma hari tu x berpeluang nk masuk tp untuk degree aku dapat jugakk...
yeahhhh..
kali ni aku dapat ke negeri asal aku PERAK...
hehehe..dekat ajela ngn mak ayah aku.... ~LOVE it~ :)
CAMPUS SRI ISKANDAR..

Kuala Lumpur akan ku tinggal kan...Perak akan ku jejaki....
sedihnyerr nk tinggalkan KL ni... 3 tahun dah.. cepat dah mase berlalu..
sampaikan aku xsedar...mase berjalan terlalu cepat...
banyak sejarah yg jadi sepanjang 3 tahun nie...
kepada seseorang 2... 
KLCC jadi saksi kite dua.. cewahhhh...
pasnie dah xberpeluang lg nk tgk KLCC...
dalam TV jelahhhh jawabnyerrr...
huuuu
cedihhhhhhhh... (bak tisu) -.-


kepada semua lecturer aku... terima kasih sebab berjaya
membawa aku sampai ke sini...
mak ayah... tanpa ibunda dan ayahanda
anakandamu xkan sampai ke sini.... 

kepada kawan2 ku sekalian terima kaseh daun keladi sayang2ku...
housemate,classmate... LOvE u aLL...


To MY veRy VerY BesT FriEnD =Dearly Friend= MohD HassaNuddiN
terime kaseh sbb sudi kongsi cerite & kawan ngan sy selame 3 tahun nie...
semoga kamu berjaye okay.... ??

I Will Miss You  Always... :(